دولینگو Duolingo تنها جایگزین آزمون آیلتس و تافل در زمان کرونا

اگر شما هم به دنبال زبان آموزی بوده اید احتمالا نام اپلیکیشن دولینگو  Duolingo را شنیده باشید. اپلیکیشنی کاربردی و بسیار آسان که برای کمک به کاربران برای یادگیری زبان های مختلف طراحی شده است.ولی ممکن است از جدیدترین محصول آن یعنی آزمون انگلیسی دولینگو(DET) اطلاعی نداشته باشید. آزمون سنجش مهارت زبان انگلیسی که توسط تعدادی از دانشگاههای سراسر جهان پذیرفته میشود و یک رقیب جدید برای آزمون هایی همچون تافلTOEFL و آیلتسIELTS میباشد.

آزمون زبان انگلیسی Duolingoدولینگو که تلفظ صحیح آن در اصل  دئولینگو یک ابزار مدرن سنجش مهارت زبانی است که برای دانشجویان بین المللی و موسسات طراحی شده است . برای گرفتن پذیرش از دانشگاه ها و کالج های کانادا داشتن مدرک زبان شرط اساسی میباشد حال آنکه  در زمان شیوع کرونا ،  برگزاری آزمون هایی مانند آیلتس و تافل امکان پذیر نمیباشد، این آزمون های زبان عموما یا کنسل شده است  زیرا در تمام  این آزمون های استاندارد زبان نیاز به حضور فیزیکی شخص میباشد. اما اگر شما همچنان  نیاز به سنجش مهارت زبان انگلیسی  و ارائه مدرک معتبر زبان به یکی از موسسات و یا دانشگاه های کانادا هستید، آزمون زبان انگلیسی دولینگو جایگزین و گزینه مناسبی  برای سایر آزمون های استاندارد و معتبرزبان مانند آیلتس و تافل میباشد. آزمون زبان دولینگو DET تنها آزمون استاندارد زبانی است که در زمان کرونا به صورت انلاین برگزار میشود و توسط بیش از 1000 موسسه در سراسر جهان پذیرفته میشود .

آزمون زبان انگلیسی دولینگو DET دقیقا چیست؟

آزمون DET یک آزمون انطباقی یا Adaptive مبتنی بر کامپیوتراست که مهارت و سطح زبان افرادی که زبان انگلیسی زبان مادری آنها نیست رامی سنجد. منظور از انطباقی بودن این آزمون به نحوه پیشروی آزمون از سوالی به سوال دیگر مربوط میباشد. در آزمون انطباقی هر سوالی که میبینید بر اساس عملکرد شما در سوالات قبلی است. به عنوان مثال ، هنگامی که به سؤالات به درستی پاسخ می دهید ، آزمون سوالات دشواری را به شما ارائه می دهد و تا زمانی که به سوالات به درستی پاسخ دهید، سوالات سخت تر و دشوارتری را خواهید دید. حال انکه اگر سوالی را اشتباه پاسخ دهید، سطح دشواری سوالات کاهش می یابد تا زمانی که شما مجددا بتوانید به سوالات پاسخ صحیح بدهید و این روند تا انتهای آزمون ادامه خواهد داشت. ایده اینگونه آزمون های انطباقی این است که سوالاتی را به شما ارائه دهند که سطح دشواری آنها مطابق با توانایی های شما باشد و بنابراین دقیق تر و به طور کارآمدتری مهارت شما را نسبت به تست های سنتی سنجیده و ارزیابی می کنند.

ساختار آزمون زبان دولینگوDuolingo چگونه است؟

 

این آزمون از 3 بخش تشکیل شده است:

  • بخش اول که راه اندازی سریع است- این بخش شامل مقدمه ای از قوانین و الزامات وضع شده توسط دولینگو را بررسی می کند مجموعا 10 دقیقه زمان میبرد و هیچ نمره و امتیازی ندارد.
  • بخش دوم سوالات انطباقی- که این بخش عمده همان آزمون اصلی میباشد. با سوالات درجه بندی شده مهارت های شما در چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی شامل مهارت های شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن سنجیده میشود و به شما نمره داده میشود- این قسمت 25 دقیقه زمان می برد.

و آخرین بخش آزمون ، مصاحبه ویدئویی دولینگو و نمونه ای از نوشتار و نگارش شما است که به صورت شفاهی  بوده  که پاسخهای شما را برای سؤالات باز ثبت می کند. این بخش نمره ای ندارد ولی پاسخ های شما برای موسساتی که نمره شما را دریافت می کنند ارسال خواهد شد- مدت زمان این بخش 10 دقیقه میباشد. لازم به ذکر است که نحوه عملکرد شما در بخش اصلی آزمون تعیین می کند چه سوالاتی برای مصاحبه ویدیویی و نمونه نگارش شما در انتظار شما  خواهد بود.

در قسمت نهایی آزمون شما 2 وظیفه دارید: 1.  اول اینکه به صورت شفاهی به موضوع انتخابی خود به مدت 3 دقیقه پاسخ دهید  باید توجه داشته باشید که پاسخ شما به صورت ویدئویی ظیط میشود 2. و دوم اینکه به موضوع مورد نظر خود به صورت کتبی در مدت 3 الی 5 دقیقه پاسخ دهید. برای هر کدام از این قسمت ها  30 ثانیه فرصت دارید تا موضوع خود را بخوانید و انتخاب کنید و پاسخ خود را برنامه ریزی کنید.

هدف از طرح اینگونه سوالات ارزیابی و سنجش  دانش شما از واژگان زبان انگلیسی، گرامر و یا دستور زبان انگلیسی، تلفظ واژگان انگلیسی، استرس  کلمات به تنهایی و در جمله،  توانایی خواندن و نوشتن و مهارتهای شنیداری شماست.

مزایای آزمون دولینگو  DET) Duolingo) چیست؟

  • آزمون زبان دولینگو را میتوانید در هر زمان و هر مکانی به صورت آنلاین آنجام دهید. برای انجام این آزمون نیاز نیست به کشور و یا شهر دیگری مسافرت کنید، همچنین نیاز به تعیین وقت قبلی برای انجام این آزمون ندارید.
  • مدت زمان این آزمون یک ساعت میباشد وتنها 2 روز پس از آزمون و یا به عبارتی 48 ساعت پس از اتمام آزمون میتوانید نتیجه خود را دریافت کنید و بالافاصله نتیجه آن را با هر کسی در هر نقطه از جهان به اشتراک بگذارید.
  • مدرک آزمون دولینگو توسط بیش از 1000 موسسه در سراسر جهان پذیرفته میشود. ولی حتما قبل از شرکت در آزمون اطمینان حاصل کنید که مدرک آن توسط دانشگاه یا موسسه مورد نظر شما پذیرفته میشود.
  • برای شرکت در آزمون دولینگو و مصاحبه ی آن DET تنها باید 49 دلار پرداخت کنید در حالی که برای شرکت در  تست های مشابه  مبلغی بیش از 200 دلار باید هزینه کنید.
  • صدها دانشگاه در سراسر جهان آزمون انگلیسی (DET)Duolingo را می پذیرند. و شما می توانید گزارش نمره خود را به هر تعدادی از آنها که بخواهید به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی ارسال کنید. درحالی که نتایج امتحان تافل TOFELخود را تنها به چهار دانشگاه یا موسسه و  نتیجه امتحان آیلتس را میتوانید به پنج  دانشگاه یا موسسه به صورت  رایگان ارسال کنید و برای ارسال تعداد نسخه های بیشتر باید مبلغی معادل 20 دلار برای هر نسخه اضافی بپردازید.
  • از دیگر مزایای این آزمون این است که شما در وب سایت دولینگو میتوانید نمونه آزمایشی این امتحان را هر چندبار که بخواهید انجام دهید بنابراین شما میتوانید انواع مختلف سوالات انطباقی را تجربه کنید و با آنها آشنا شوید.

نحوه نمره دهی آزمون انگلیسی( Duolingo DET)   

آزمون زبان انگلیسی Duolingo توانایی زبان انگلیسی را با استفاده از مقیاس ای که بین 160-10 متغیر است اندازه گیری می کند و نمرات در 5 سطح، دانش و مهارت شرکت کننده را تعیین می کند

توانایی ها سطح CEFR نمرات
  • توانایی درک کلمات و عبارات اصلی انگلیسی را دارد
  • توانایی درک اطلاعات ساده را دارد و میتواند در موقعیت های آشنا مفهوم خود را برساند
 A1/A2  10-55
  • توانایی توصیف و توضیح تجربیات ، اهداف و برنامه ها و آرزوهای خود را دارد هرچند با کمی مکث و تردید و یا دستپاچگی
  • توانایی درک نکته اصلی سخن یا یک متن درباره امور روزمره مانند کار یا مدرسه را دارد
 B1  60-85
  • می تواند اکثر اهداف ارتباطی را حتی در مسائال نا آشنا تحقق ببخشد و اهداف خود را بیان کند
  • می تواند ایده های اصلی و نکات متون مطلق و متون انتزاعی را درک کند
  • می تواند با افرادی که سطح زبان بالاتری دارند نسبتا  به راحتی تعامل برقرار کند
 B2  0-115
  • توانایی درک انواع متون دشوار و یا سخنانی که شامل اصطلاحات و کلمات تخصصی میشوند را دارد
  • توانایی درک زبان تشبیه، استعاره، کنایه و اصطلاحات عامیانه را دارد
  •  توانایی استفاده از زبان را به صورت موثر برای بیان اهداف اجتماعی، تحصیلی و یا حتی حرفه ایی خود دارد
 C1/C2  120-160

الزامات شرکت در آزمون دولینگو (DET)  Duolingoچیست ؟

برای شرکت در آزمون دولینگو شما باید  قوانین زیر را رعایت و موارد مورد نیازذکر شده را محیا کنید:

از آنجایی که این آزمون را در خانه انجام می دهید ، دولینگوDuolingo  با وضع قوانینی از انجام تقلب  توسط شرکت کنندگان جلو گیری میکند. قوانین به نسبت زیادی برای انجام آزمون دولینگوDET وجود دارد . در طول آزمون شما باید در یک اتاق  کاملا آرام و با نور کافی تنها باشید. گوش های شما باید قابل رویت باشد و موهای شما یا هر چیز دیگری مانند کلاه نباید گوش های شما را بپوشاند. شما نمی توانید عینک آفتابی یا هدفون استفاده کنید . همچنین شما حق استفاده از وسایل نوشتاری و یا قلم و کاغذ را ندارید. تمام این قئانین و مقررات برای حفظ یکپارچگی آزمون و اطمینان دادن به موسسات ار صحت نتیجه ای است که دریافت میکنند. در طول آزمون به هیچ وجه پنجره آزمون را در روی مرورگر وب خود ترک نکنید زیرا در صورت خروج از مرورگر و یا حتی باز کردن تب جدید این نرم افزار با داشتن پروتکل های مخصوص و ضبط صفحه نمایش شما میتواند این عمل شما را تشخیص دهد.  در مدت آزمون همچنین نباید با کسی صحبت کرده و یا به جای دیگری به غیر از صفحه نمایش کامپوتر نگاه کنید. استفاده از موبایل و یا حتی یادداشت برداری نیز در طول آزمون ممنوع میباشد. دولینگو از شما خواسته تا تمامی موارد را رعایت کرده و اگر حتی یک مورد را رعایت نکنید ، دولینگو شما را از شرکت مجدد در آزمون منع خواهد کرد.

موارد مورد نیاز:

  • پاسپورت 
  • آتاق آرام و روشن
  • 60 دقیقه وقت آزاد
  • کامپوترو میکروفن
  • بلندگو
  • اتصال اینترنتی قابل اعتماد
  • دوربین به سمت جلو
  • مرورگر

همانطور که پیشتر گفته شد، آزمون زبان دولینگو توسط صدها موسسه و دانشگاه در سراسر جهان پذیرفته میشود. لیست موسسات ، کالج ها و دانشگاه هایی که در سراسر کانادا این آزمون پذیرفته میشود در جدول زیر آمده است.

BCIT 1
Bishop’s University 2
Brandon University 3
Brescia University College – Undergraduate 4
Brock University 5
Burman University 6
Cambrian College 7
Camoson College 8
Canadian Mennonite University 9
Centennial College 10
Collège Universel 11
Concordia University – Montreal 12
Conestoga College 13
Confederation College 14
Crandall University 15
Dalhousie University 16
Douglas College 17
Durham College International Admissions 18
Emily Carr University of Art + Design * 19
Fairleigh Dickinson University, Vancouver Campus 20
Fanshawe College 21
Fraser International College 22
Georgian College 23
Grant MacEwan University 24
International College of Manitoba 25
Justice Institute of British Columbia 26
Keyano College 27
Lakehead University 28
Lakeland College Undergraduate Admissions 29
Laurentian University – All Undergraduate and Graduate Programs 30
Loyalist College 31
Manitoba Institute of Trades and Technology Admissions 32
McGill University 33
McMaster University 34
Memorial University of Newfoundland 35
Mount Allison University Undergraduate Admissions 36
New Brunswick Community College 37
Niagara College Canada Undergraduate, Graduate, & ESL 38
NorQuest College 39
North Island College 40
Northern Alberta Institute of Technology- 41
Okanagan College 42
Ontario Tech University 43
Queen’s University 44
Quest University Canada 45
RED Academy Toronto 46
RED Academy Vancouver 47
Red River College 48
Royal Roads University 49
Saint Mary’s University 50
Seneca College 51
St. Clair College 52
St. Stephen’s University – Undergraduate 53
St. Thomas University 54
The King’s University – Canada 55
Trinity Western University 56
University Canada West 57
University College of the North 58
University of Alberta 59
University of Calgary 60
University of Guelph 61
University of Manitoba 62
University of New Brunswick 63
University of Saint Katherine 64
University of Saskatchewan 65
University of the Fraser Valley 66
University of Windsor 67
University of Winnipeg 68
Vancouver Community College 69
Vancouver Film School 70
Vancouver Island University- 71