آیا شما مقیم دائم کانادا هستید و حداقل سه سال در این کشور زندگی کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، به احتمال زیاد واجد شرایط برای دریافت شهروندی کانادا خواهید بود. دریافت شهروندی و تابعیت کانادا مزایای بسیاری برای دارندگان آن دارد؛ از جمله مشارکت در انتخابات، سفر به بسیاری از کشورها بدون نیازی به درخواست ویزا، فرصت‌های شغلی بیشتر و بهتر و غیره. 

مجموعه مهاجرتی حقوقی کاناداپاس با ارائه انواع خدمات و راهنمایی‌ها به شما کمک خواهد کرد تا شانس خود را برای دریافت شهروندی و تابعیت کانادا را افزایش دهید و مهاجرت خود را به یک تجربه موفقیت‌آمیز تبدیل کنید.

  • الزامات دریافت شهروندی کانادا
  • متقاضیان مینور (Minor) یا کودکان زیر 18 سال
  • هزینه‌ و مدت زمان پردازش درخواست شهروندی کانادا
  • خدمات کاناداپاس برای دریافت شهروندی کانادا

الزامات مورد نیاز برای دریافت شهروندی کانادا

افرادی که در خاک کانادا به دنیا می‌آیند و یا والدین / پدربزرگ یا مادربزرگ کانادایی دارند حتی اگر خارج از کانادا به دنیا آمده باشند، می‌تواند شهروندی کانادا را دریافت کنند. غیر از این افراد، متقاضیان دریافت شهروندی کانادا باید شرایط زیر را رعایت کنند:

  • مقیم دائم کانادا باشند (حتی اگر تاریخ اعتبار کارت اقامت دائم (PR) آن‌ها منقضی شده باشد)
  • 3 سال حضور فیزیکی در کانادا (1095 روز) طی 5 سال گذشته
  • داشتن مهارت زبانی معادل سطح 4 معیار زبان کانادایی (CLB)
  • قبولی در آزمون شهروندی
  • انجام سوگند شهروندی
  • در صورت نیاز، ارائه اظهارنامه مالیاتی ثبت شده

متقاضیان مینور (Minor) یا کودکان زیر 18 سال

برخی از الزامات برای متقاضیان شهروندی مینور (Minor) یا کودکان زیر 18 سال بسته به وضعیت والدین متفاوت خواهد بود:

  • کودک دارای حداقل یک والد کانادایی یا والدی است که همزمان برای دریافت شهروندی اقدام کرده باشد: کودکان زیر 14 سال تنها باید مقیم دائم کانادا باشند. علاوه بر این، کودکان رده سنی 14 تا 18 سال ملزم به سوگند شهروندی هستند. بقیه موارد مانند حضور فیزیکی معین شده، مهارت زبانی و شرکت در آزمون برای کودکان زیر 18 سال الزامی نیست.
  • کودک حداقل یک والد کانادایی یا والدی ندارد که همزمان برای دریافت شهروندی اقدام کرده باشد: کودکان زیر 14 سال باید مقیم دائم کانادا و الزام مربوط به حضور فیزیکی (1095 روز در 5 سال) را رعایت کرده باشند. علاوه بر این دو مورد، کودکان رده سنی 14 تا 18 سال ملزم به سوگند شهروندی هستند. بقیه موارد مانند مهارت زبانی و شرکت در آزمون برای کودکان زیر 18 سال الزامی نیست.

به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم مقاله افزایش سرعت روند بررسی پرونده های شهروندی کانادا را نیز مطالعه بفرمایید.

هزینه‌ و مدت زمان پردازش درخواست شهروندی کانادا

معمولا مدت زمان پردازش درخواست‌های شهروندی کانادا 14 ماه طول می‌کشد. هزینه درخواست شهروندی کانادا در جدول زیر آورده شده است:

شرایط متقاضیهزینه (دلار کانادا)
افراد بالغ (18 سال به بالا)630 (530 هزینه پردازش و 100 حق شهروندی)
متقاضیان دارای والد کانادایی100
متقاضیان مینور (زیر 18 سال)100

خدمات کاناداپاس برای دریافت شهروندی کانادا

مجموعه مهاجرتی حقوقی کاناداپاس از ابتدای راه مهاجرت تا رسیدن به اهداف شما برای دریافت اقامت دائم و شهروندی کانادا کنارتان خواهد بود. متقاضیان دریافت شهروندی کانادا باید شرایط بیان شده را داشته باشند تا بتوانند برای آن درخواست دهند. شهروند کانادا شدن به معنای پذیرفتن تابعیت کانادا است و متقاضیان می‌توانند تابعیت قبلی خود را نیز حفظ کنند. اگر قصد دریافت شهروندی کانادا را دارید، می‌توانید با خیال آسوده کار خود را به ما بسپارید. بخشی از خدمات ما عبارتند از:

  • ارزیابی شخصی و ارائه راهنمایی‌های تخصصی: کارشناسان ما شرایط خاص شما را می‌سنجد و راهنمایی‌های تخصصی لازم را در اختیارتان قرار می‌دهند تا یک درخواست بدون نقص و کامل را برای دریافت شهروندی کانادا ارائه دهید.
  • آماده‌سازی مدارک: ارائه مدارک لازم و کافی در زمان درخواست شهروندی کانادا یکی از مهم‌ترین مواردی است که تاثیر مهمی در پذیرش درخواست هر فرد دارد. کارشناسان ما به دلیل داشتن صدها تجربه موفق در انواع پرونده‌های مربوط به درخواست شهروندی و آگاهی از نحوه تهیه و تنظیم مدارک ضروری، به شما کمک می‌کنند تا شانس موفقیت‌تان برای پذیرش شهروندی را افزایش دهید.
  • آمادگی برای آزمون شهروندی: یکی از الزامات اساسی برای پذیرش متقاضیان، شرکت و قبولی در آزمون شهروندی است. این آزمون از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. کارشناسان مجموعه کاناداپاس به شما برای آمادگی هر چه تمام‌تر برای این آزمون کمک می‌کنند. هم‌چنین، اطلاعات کافی در مورد همه مواردی که در آزمون خواهد آمد و باید درباره آن‌ها بدانید، در اختیارتان قرار می‌دهند. در نتیجه، به پشتوانه ارتباط با ما، می‌توانید دیگر نگران نباشید و در زمان آزمون، با کمترین استرس به سوالات پاسخ دهید.
  • پیگیری و ارتباطات: در طول مدت زمان پردازش درخواست، ما با شما در ارتباط خواهیم بود و همه قوانین یا سیاست‌های جدید ارائه شده در مورد شهروندی کانادا را در اختیارتان قرار خواهیم داد و به سوالات و نگرانی‌های احتمالی‌تان پاسخ می‌دهیم.
  • مشاوره حقوقی و نمایندگی قانونی: مجموعه کاناداپاس از ابتدای درخواست شما تا زمان دریافت نتیجه مثبت در کنارتان خواهد بود. ما نماینده حقوقی و قانونی شما خواهیم بود و در برابر مسئولین کانادایی از درخواست‌تان دفاع می‌کنیم تا مطمئن شویم تمام حقوق‌تان رعایت شده باشد.