گروهی از افراد ترجیح می دهند تا پیش از کسب اقامت در یک کشور خارجی، برای مدتی با استفاده از ویزای توریستی راهی مقصد خود شوند و شرایط زندگی در آن کشور را از نزدیک بسنجند. این دسته از افراد پس از اقامت موقت خود در کشور مقصد ممکن است تصمیم به ماندن در آن کشور بگیرند؛ پس بدیهی است که ترجیح دهند وضعیت اقامت خود را تغییر دهند. یکی از کشورهایی که این فرصت را در اختیار متقاضیان قرار می دهد کشور کانادا است. بسیاری از توریست ها می توانند فرصت اقامت در کانادا از طریق اجازه تحصیل یا کار را بدست آورند و نوع ویزای خود را تغییر دهند.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که درخواست از کشور مبدا و یا از کشور کانادا تفاوت چندانی در پروسه مهاجرتی آن ها ایجاد نخواهد کرد و آفیسر اداره مهاجرت پرونده آن ها را به یک دید بررسی خواهد کرد.

در این مقاله قصد داریم تا شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری و یا ویزای تحصیلی کانادا را شرح دهیم. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص شرایط کار و تحصیل در کشور کانادا دارید، حتما علاوه بر مطالعه سایر مقالات این سایت، می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

پیش نیازهای تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری چیست؟

برای این که فردی موفق به دریافت ویزای توریستی در خاک کانادا شود، به کپی نامه LMIA نیاز خواهد داشت و همچنین باید یک کپی از پیشنهاد کاری از کارفرمای خود داشته باشد یا شماره پیشنهاد اشتغال (شماره پیشنهاد شغلی  با حرف “A”  شروع می شود و 7 شماره به دنبال خود دارد) که توسط کارفرما به شما ارائه می شود.

همچنین شواهدی مبنی بر این که شما شرایط کافی برای پذیرش شغل را دارید نیز الزامی است. این معمولا شامل مدارک آموزشی مرتبط و یا یک گواهی نامه معتبر آموزشی استانی یا منطقه ای در کانادا می شود. در صورتی که قصد دارید در کبک کار کنید باید CAQ را نیز ارائه دهید. علاوه بر این، ارائه سایر مدارک مرتبط با انجام امور سفارتی نیز برای افراد الزامی است.

شرایط کار در کانادا با ویزای توریستی کانادا

به دارندگان ویزای توریستی توصیه می‌شود در طول اقامت خود در کانادا از قانون پیروی و سعی کنند تا اعتبار و سابقه خوبی داشته باشند. طبق قوانین کانادا، افرادی که با ویزای توریستی (بازدیدکننده) وارد خاک کانادا می‌شوند، حق دریافت پیشنهاد کار با حقوق در کانادا را ندارند و تنها در صورتی می‌توانند در کانادا کار کنند که ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهند.

پس از ارسال درخواست برای دریافت ویزای کار، اداره مهاجرت کانادا مشخصات متقاضی و کارفرما را از نظر استانداردهای واجد شرایط بودن و پس دریافت تمام مدارک مورد نیاز بررسی می‌کند و در صورت تایید به او ویزای کار خواهد داد.

چه کسی ممکن است از درون خاک کانادا درخواست اجازه کار دهد؟

شرایط کار در کانادا برای ایرانیان را در این مقاله مطالعه کنید.

آیا تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا امکان‌پذیر است؟

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در 28 فوریه سال 2023 اعلام کرد که دارندگان ویزای توریستی که در کانادا هستند و یک پیشنهاد شغلی یا جاب افر کانادا معتبر دریافت کرده‌اند، می‌توانند بدون نیاز به ترک کشور کانادا برای مجوز کار درخواست دهند. این مورد قانونی به صورت موقت تا 2 سال دیگر یعنی تا 28 فوریه سال 2025 تمدید شده است.

هزینه درخواست ویزای کاری در کانادا

در صورتی که درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت می کنید، باید هزینه هر درخواست را نیز پرداخت کنید. همه هزینه ها باید به ضمیمه درخواست، پرداخت شود. درخواست های دریافت اجازه کار می تواند به صورت گروهی یا انفرادی ارائه شود. هزینه دریافت اجازه کار برای یک نفر، 155$ دلار کانادا است. هزینه درخواست اجازه کار برای یک گروه (3 نفر یا بیش تر، هنرمند نمایشی) نیز 465$ دلار کانادا در نظر گرفته شده است.

در صورتی که شخصی اجازه اقامت خود از طریق کار را از دست داده باشد، می تواند تا 90 روز درخواست مجدد برای تمدید اجازه اقامت خود ارائه کند. هزینه درخواست بازیابی اقامت 200$ دلار کانادا است و علاوه بر این فرد باید 155$ دلار کانادای دیگر نیز برای اجازه کار خود پرداخت کند. هزینه درخواست اجازه کار آزاد نیز برای هر نفر 100$ دلار کانادا تعیین شده است. علاوه بر این شهروندان خارجی باید اطلاعات بیومتریک خود را نیز به ثبت برسانند. هزینه ثبت اطلاعات بیومتریک برای یک مقاضی 85$ دلار کانادا تعیین شده است. بهتر است پیش از درخواست برای دریافت ویزای کار در کانادا اطمینان حاصل کنید که شانس بسیار بالایی برای دریافت ویزای خود خواهید داشت چرا که هزینه پرداخت شده توسط شما، بدون توجه به نتیجه نهایی به هیچ عنوان قابلیت باز پرداخت را ندارد. برای مثال اگر اجازه کار شما باطل شده باشد و شما هزینه تمدید آن را بپردازید، هزینه ای به شما باز نخواهد گشت و شما موظف به پرداخت مجدد و صحیح خواهید بود.

مصاحبه کاری در کانادا؛ سوالات کلیدی در مصاحبه کاری در کانادا

ویزای توریستی کانادا چه تفاوتی با ویزای کار کانادا دارد؟

در جدول زیر این دو ویزا با هم مقایسه شده‌اند:

ویژگی‌ها ویزای توریستی کانادا ویزای کاری کانادا
مدت زمان اقامت 6 ماه 1 تا 2 سال
محدودیت سنی بالای 18 سال 18 تا 44 سال
امکان تمدید وجود دارد وجود دارد
نیاز به مدرک زبان ندارد حداقل 4 CLB یا بالاتر
وضعیت تمکن مالی 2 هزار دلار کانادا برای هر نفر به ازای 30 روز 13757 دلار کانادا برای یک فرد مجرد
امکان کار در کانادا تحت همین ویزا وجود ندارد وجود دارد
مدت زمان پردازش 8 تا 40 روز 114 روز تا 27 هفته بسته به مکان اقدام از داخل یا خارج از کانادا
هزینه پردازش 100 دلار کانادا 155 تا 255 دلار کانادا
امکان دریافت اقامت دائم تحت همین ویزا وجود ندارد وجود دارد

روش‌های تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

چندین روش برای دارندگان ویزای توریستی وجود دارد تا بتوانند ویزای خود را یه ویزای کاری تغییر دهند:

  1. مرسوم‌ترین و معمول‌ترین روش دریافت یک پیشنهاد کاری معتبر از یک کارفرمای کانادایی است. پس دریافت چنین پیشنهادی، متقاضی می‌تواند برای دریافت ویزای کار به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا درخواست دهد تا شرایط او و کارفرمایش بررسی شود.
  2. یکی دیگر از آسان‌ترین راه‌ها برای تغییر ویزای توریستی به ویزای کار، از طریق اقدام برای اشتغال به تحصیل است. دارندگان ویزای توریستی می‌توانند وضعیت خود را به مجوز تحصیل تغییر دهند و سپس در حین تحصیل کار کنند. همچنین متقاضیان می‌توانند تا 20 ساعت در هفته بلافاصله پس از شروع تحصیل خود در کانادا کار کنند و بسته به برنامه تحصیلی و دانشگاه، امکان دارد فارغ‌التحصیلان بتوانند تا 3 سال پس از اتمام زمان تحصیل خود با مجوز کار باز (مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی، PGWP) در کانادا کار کنند و سپس تحت یکی از برنامه‌های مهاجرتی، برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست دهند. امکان موفقیت در این مسیر بالا است و تقریبا 99 درصد متقاضیان موفق به دریافت ویزای تحصیلی از طریق تغییر ویزای توریستی خود می‌شوند.
  3. با توجه به این که امکان تغییر وضعیت اقامت موقت دارندگان ویزای توریستی به اقامت دائم کانادا امکان‌پذیر نیست مگر در موارد بسیار خاصی که دارندگان ویزای توریستی، همسر یا شریک عرفی مقیمان دائمی یا پناهندگان کانادا باشند.

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا؛ نحوه دریافت اجازه کار در کانادا بعد از تحصیل را در این مقاله بخوانید.

نحوه تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری کانادا، متقاضیان می‌توانند طبق مراحل زیر اقدام کنند:

  1. اقدام برای دریافت اقامت موقت (TRV) تحت ویزای توریستی

برای دریافت ویزای توریستی کانادا، متقاضیان باید برای دریافت ویزای اقامت دائم اقدام کنند. بهتر است متقاضیان از الزاماتی کلی این ویزا قبل از اقدام اطلاع داشته باشند:

  • هزینه درخواست برای ویزای توریستی 100 و بیومتریک 85 دلار کانادا است. هزینه تمدید این ویزا نیز 100 دلار کانادا برای هر نفر خواهد بود.
  • متقاضیان باید ثابت کنند که پس از اتمام اعتبار زمانی ویزا، کانادا را ترک خواهند کرد.
  • لازم است متقاضیان تمکن مالی مناسبی برای پوشش هزینه‌ها خود و خانواده در طی اقامتشان در کانادا را داشته باشند.
  • متقاضیان باید گواهی معاینه پزشکی مبنی بر برخوداری از سلامت کامل را ارائه دهند.
  • متقاضیان نباید سابقه کیفری داشته باشند و نیاز به ارائه گواهی عدم سوءپیشنه هستند.
  • متقاضیان باید همه مدارک را به افسر مهاجرتی ارائه دهند. معمولا زمان پردازش بین 20 تا 135 روز طول می‌کشد.

 

  1. دریافت یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر

متقاضیان پس از ورود به کانادا، زمان محدودی برای یافتن شغل و دریافت LMIA مثبت دارند. یافتن یک پیشنهاد شغلی مناسب فرآیند کار آسانی نیست. برای یافتن کار، به متقاضیان توصیه می‌شود که:

  • از فرصت‌های بازار کار کانادا آگاهی داشته باشند.
  • کد سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا (NOC) منطبق با مشاغل مورد تقاضا را پیدا کنند.
  • برای یافتن مشاغل به صورت آنلاین می‌توانند از طریق وب‌سایت‌هایی مانند Indeed، LinkedIn، Glassdoor و غیره اقدام کنند.

 

  1. دریافت تاییدیه ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا ( LMIA) مثبت

حتی در صورت یافتن پیشنهاد شغلی معتبر، ممکن است متقاضیان از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد کاری دریافت نکنند. به این دلیل که یک کارفرمای کانادایی برای استخدام یک تبعه خارجی باید الزامات مربوط به دریافت تاییدیه LMIA را برآورده کند و گاها کارفرمایان مایل به ارائه شغل به مقیمان موقت نیستند. عواملی که می‌تواند شانس متقاضیان برای دریافت مجوز کار از طریق تبدیل ویزای توریستی کانادا به آن را می‌تواند افزایش دهد، عبارتند از:

  • متقاضیان دارای مهارت‌های ویژه‌ای هستند که کارفرمایان در کانادا مشابه آن را نداشته باشند.
  • متقاضیان حامیان زیادی در کشور کانادا داشته باشند.
  • متقاضیان از یک نماینده حقوقی برای یافتن شغل کمک بگیرد.
  • اگر متقاضیان قصد تبدیل ویزای توریستی خود به ویزای کاری کانادا بدون نیاز برای دریافت LMIA داشته باشند، می‌توانند فقط برای دریافت ویزای کار باز اقدام کنند. افراد زیر می‌توانند برای ویزای کار باز درخواست دهند:
  • اگر متقاضی همسر / شریک عرفی دارنده مجوز تحصیل در کانادا باشد و در یک موسسه آموزشی معتبر تحصیل کند.
  • اگر متقاضی همسر / شریک عرفی دارنده مجوز کار و دارنده ویزای کار در مشاغل سطوح صفر، A و B سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا (NOC) مشغول به کار باشد.
  • اگر متقاضی همسر / شریک عرفی شخصی باشد که برای دریافت اقامت دائم درخواست داده است.
  • اگر متقاضی تحت برنامه اسپانسرشیب همسرش برای دریافت اقامت دائم درخواست داده است، تا زمان اعلام نتیجه درخواستش، می‌تواند برای دریافت ویزای کار باز اقدام کند.

 

  1. تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری در کانادا

پس از دریافت تاییدیه LMIA مثبت از یک کارفرمای کانادایی، متقاضیان می‌توانند برای دریافت مجوز کار از داخل کانادا درخواست دهند. معمولا پردازش درخواست 132 روز طول می‌کشد و تا زمان دریافت ویزای کار، متقاضی حق کار در کانادا را ندارد. اما متقاضیان می‌توانند برای دریافت سریع‌تر اجازه کار در کانادا از طریق دریافت مجوز موقت برای کار (Interim Authorization to Work) از طریق اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اقدام کنند.

در صورت دریافت چنین مجوزی، متقاضی می‌تواند به محض دریافت پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی بلافاصله شروع به کار کند. در کل فرآیند مجوز موقت کار به شرح زیر است:

  • پر کردن فرم در وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا
  • انتظار تا برقرار تماس از طرف اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا
  • این پروسه ممکن است 30 روز کاری (6 هفته) طول بکشد.
  • درخواست متقاضی باید شامل موارد زیر باشد:
  • آدرس ایمیل و شماره تلفن معتبر
  • آدرس محل سکونت فعلی متقاضی در کانادا
  • شماره پاسپورت یا سند مسافرتی و تاریخ انقضای آن
  • نام کشورهای دیگری که قبل از آمدن به کانادا از آنجا بازدید یا از آن کشورها ویزا یا مجوز کار دریافت کرده است.
  • در صورت وجود، اگر متقاضی دارای ممنوعیت ورود به کشور خاصی است، باید آن را نیز بیان کند.

پس از ثبت درخواست تبدیل ویزای توریستی به کاری چه باید کرد؟

در صورتی که پس از ثبت درخواست نیاز به ارائه اطلاعات تکمیلی باشد، اداره مهاجرت کانادا به صورت مکتوب اطلاعات را در اختیار متقاضی قرار خواهد داد.

مجموعه فعالیت هایی وجود دارد که می توانید برای اطمینان بیش تر از پردازش سریع برنامه مهاجرتی خود انجام دهید. شما باید اطمینان حاصل کنید که تمامی اسناد و مدارکی که از شما درخواست شده است را به درستی ارائه داده اید. همچنین در صورتی که اطلاعاتی نظیر آدرس پستی، شماره تلفن، شماره فکس یا آدرس ایمیل خود را تغییر دادید، آن را نیز فورا به اداره مهاجرت کانادا اطلاع دهید.

پس از ثبت درخواست تبدیل ویزای توریستی به کاری چه باید کرد؟

ارائه اطلاعات بیومتریک برای تغییر وضعیت اقامت در کانادا

افرادی که قصد ورود به کشور کانادا را دارند، باید اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهند. بر اساس قوانین جدید، از تاریخ 3 دسامبر 2019، زمانی که از درون کانادا نیز اقدام به درخواست اقامت جدید می کنید، نیاز به ثبت اطلاعات بیومتریک خواهید داشت. با این وجود در صورتی که پیش از ورود به کانادا اطلاعات بیومتریک خود را به ثبت رسانده باشید، نیازی به ارائه مجدد آن نخواهید داشت. شما در طول یک بازه زمانی 10 ساله، فقط یک بار باید اطلاعات بیومتریک خود را ثبت کنید. تا پایان اعتبار این بازه زمانی 10 ساله شما نیازی به ارائه مجدد اطلاعات بیومتریک خود نخواهید داشت.

در صورتی که پیش تر برای دریافت ویزای توریستی، اجازه کار و یا اجازه تحصیل، اطلاعات بیومتریک خود را در اختیار اداره مهاجرت کانادا قرار داده اید و این اطلاعات همچنان معتبر هستد، شما به ارائه مجدد آن ها برای درخواست جدید خود نیازی نخواهید داشت. متقاضیان می توانند به صورت آنلاین از وضعیت معتبر بودن اطلاعات بیومتریک خود مطلع شوند. برای ثبت اطلاعات بیومتریک خود در یکی از نقاط رسمی خدمات بیومتریک باید یک وقت ملاقات رزرو کنید.

اگر به عنوان یک توریست به کانادا مهاجرت کرده اید، اقامت شما کوتاه مدت خواهد بود اما شما اجازه خواهید داشت با استفاده از درخواست برای ویزای تحصیلی و یا کاری، مقدمات دریافت اقامت بلند مدت کانادا را برای خود فراهیم کنید. با این وجود باید در نظر داشته باشید که افرادی که از کشور کانادا درخواست خود را ارائه می کنند، نسبت به سایر درخواست کنندگان برتری خاصی ندارند. بنابر این در صورت دارا بودن شرایط کافی، می توانید مستقیما از کشور مبدا برای دریافت ویزای تحصیلی یا کاری درخواست خود را به ثبت برسانید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در خصوص نحوه مهاجرت کاری یا تحصیلی به کانادا می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

ویزیتور رکورد برای تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا

ویزیتور رکورد سندی است که افسر خدمات مرزی برای تمدید یا محدود کردن اقامت شخصی در کانادا صادر می‌کند. اگر متقاضی قصد دارد بیشتر از 6 ماه در کانادا بماند، باید به افسر خدمات مرزی اطلاع دهد.

ویزیتور رکورد برای افرادی است که می‌خواهند:

  1. اقامت خود در کانادا تحت ویزای توریستی کانادا تمدید کنند.
  2. نوع ویزای خود را تغییر دهند:
  • تبدیل آن به ویزای تحصیلی کانادا
  • تبدیل آن به ویزای کاری کانادا

برای مطالعه چگونگی دریافت ویزای کار بعد از تحصیل در کانادا این مقاله را از دست ندهید.

مزایا و معایب تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا

در جدول زیر به بررسی مزایا و معایب تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا از طریق اقدام برای دریافت LMIA می‌پردازیم:

مزایا معایب
با دریافت تاییدیه LMIA، افراد می‌توانند مجوز کار دریافت کنند و سابقه کاری ارزشمندی در کانادا به به دست آورند. محدودیت کار برای یک کارفرما
تغییر شغل مستلزم دریافت تاییدیه LMIA جدید است.
دریافت تاییدیه LMIA، در موارد خاصی می‌تواند به دریافت اقامت دائم یا شهروندی کانادا کمک کند. اگر کارفرما متقاضی را اخراج کند، نمی‌تواند به کارفرمای دیگری مراجعه کند.
دستورالعمل‌های مربوط به دریافت LMIA سختگیرانه است و ممکن است در مواردی ارتقا یا تغییر سطح مهارت فرد مجاز نباشد.
دریافت تاییدیه LMIA برای مجوز کار برای یک موقعیت شغلی خاص سریع‌تر خواهد بود. LMIA معمولا برای استخدام کوتاه مدت صادر می‌شود و فرآیند آن پیچیده و زمان‌بر است.
LMIA از طرف اداره کار و توسعه انسانی کانادا صادر می‌شود که روند اداری آن، به ویژه زمانی که به هر دلیلی درخواست برای آن رد شود، ممکن است برای متقاضی گمراه‌کننده باشد.

مشاغل پردرآمد کانادا؛ با مشاغل پرسود و پردرآمد در کانادا آشنا شوید.

برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار باید از چه کسی کمک گرفت؟

همان طور در بخش‌های قبلی بیان شد، فرآیند دریافت ویزای کار از طریق تبدیل ویزای توریستی کانادا به آن، گاهی پیچیده و دشوار خواهد بود. آشنایی با فرصت‌های شغلی و آگاهی از الزامات و مدارک مورد نیاز گاها برای افراد عادی و به ویژه بدون سابقه در امر مهاجرت، بسیار گمراه‌کننده به نظر می‌رسد.

اگر قصد دارید که ویزای توریستی خود را به ویزای کار در کانادا تغییر دهید، بهتر است که در این زمینه با مشاورین و وکلای حقوقی و مهاجرتی معتبر و مجاز مشورت کنید و از آن‌ها راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. هر چند که داشتن وکیل یا مشاور مهاجرتی در فرآیند مهاجرت الزامی نیست اما به شدت توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز هر گونه اشتباه یا نقص در پرونده و افزایش شانس خود در دریافت ویزای کار، از یک وکیل یا مشاور مهاجرتی با تجربه کمک بگیرید.

اگر قصد تبدیل ویزای توریستی به کاری کانادا را دارید، می‌توانید فرم ارزیابی زیر را پر کنید تا با کارشناسان مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس ارتباط بگیرید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

اجازه تحصیل در کانادا چیست و چه کسانی به آن نیاز ندارند؟

اجازه تحصیل در کانادا نامه ای است کتبی که توسط آفیسر به متقاضی بین المللی ارائه می شود و به آن ها اجازه می دهد که در کشور کانادا تحصیل کنند.

اجازه تحصیل در کانادا چیست و چه کسانی به آن نیاز ندارند؟

همه شهروندان خارجی که قصد تحصیل در کشور کانادا را دارند باید اجازه تحصیل دریافت کنند مگر آنکه:

  • قصد تحصیل در دوره پیش دبستانی را داشته باشد
  • قصد تکمیل دوره تحصیل از راه دور را داشته باشد
  • زمانی که دانشجو اجازه داشته باشد در یک دوره دانشگاهی بدون مدرک شرکت کند
  • شرکت در دوره هایی که در پکیج های تور به عنوان فعالیت ثانویه توریست ها در نظر گرفته شده باشد
  • شرکت در دوره هایی که ماهیت آکادمیک، حرفه ای یا شغلی نداشته باشد و در دوره حضور فرد در کانادا به پایان برسد
  • شرکت در دوره هایی که بازه زمانی آن ها 6 ماه یا کم تر است و فرد می تواند در مدت حضور قانونی خود در کانادا آن را به پایان برساند.

چه کسانی می توانند از درون کانادا درخواست اجازه تحصیل دهند؟

برخی از مهاجرانی که در کانادا حضور دارند ممکن است بتوانند از خاک این کشور درخواست دریافت ویزای تحصیلی خود را ارائه دهند. این افراد شامل گروه های زیر هستند:

  • دارندگان اجازه تحصیل یا کار قانونی در کانادا و اعضای خانواده آن ها
  • افرادی که دوره پیش دبستانی، ابتدایی یا متوسطه را در کانادا پشت سر می گذارند
  • افرادی که به عنوان دانشجویان انتقالی در یکی از موسسه های آموزشی تعیین شده (DLI) مشغول تحصیل هستند
  • افرادی که یک دوره کوتاه مدت یا یک برنامه تحصیلی را، که پیش شرط ثبت نام در موسسات آموزشی تعیین شده است، را گذرانده باشند.
  • دارندگان اجازه اقامت موقت با حداقل 6 ماه اعتبار و اعضای خانواده آن ها
  • اعضای خانواده ورزشکاران تیم های کانادایی، نمایندگان رسانه های خارجی، اعضای خانواده روحانیون یا پرسنل نظامی مستقر در کانادا
  • متقاضیان پناهندگی و اشخاصی که شامل دستور حذف غیرقابل اجرا شده اند.
  • متقاضیان اقامت دائم کانادا و اعضای خانواده آن ها که واجد شرایط دریافت اقامت دائم شناخته شده اند و در یکی از دسته های زیر قرار دارند: افرادی که به عنوان مراقب در خانه فرد دیگری زندگی می کنند. همسر یا شریک قانونی، افراد تحت حمایت و ملاحظات بشر دوستانه.
  • افرای که اجازه تحصیل آن ها توسط یک نهاد رسمی صدور ویزای از خارج از کشور صادر شده باشد اما اجازه تحصیل آن ها در هنگام ورود به تایید نرسیده باشد.

طولانی شدن جواب ویزای کانادا و تاخیر در صدور ویزا چه دلایلی دارد؟

مراحل تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی در کانادا

در مرحله اول فرد باید مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری کند. یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا ارائه نامه پذیرش از موسسه آموزشی تعیین شده در این کشور است. ارائه گواهی بانکی معتبر نیز برای اثبات تمکن مالی طبق نظر سفارت کانادا برای رسیدن به اجازه تحصیل در کانادا الزامی است. پس از تکمیل مدارک، فرد باید فرم درخواست اجازه تحصیل را به دقت کامل کند و حتما در پایان آن را امضا کند و تاریخ روز تکمیل پرونده را نیز وارد کند.

پس از تکمیل فرم فرد باید هزینه های مربوط به سفارت را پرداخت کند. هزینه درخواست ویزای تحصیلی کانادا برای هر نفر 150$ دلار کانادا است. در صورتی که فردی بخواهد اطلاعات بیومتریک خود را نیز وارد کند، باید مبلغ 85$ دلار کانادا پرداخت کند در صورتی که به صورت خانوادگی درخواست ارائه شود، ثبت اطلاعات بیومتریک برای یک خانواده 170$ دلار کانادا هزینه در بر خواهد داشت. در پایان نیز فرد باید به صورت رسمی درخواست خود را به ثبت برساند و منتظر دریافت پاسخ نهایی باشید.

توصیه می شود که حداقل 30 روز قبل از پایان اعتبار اقامت خود در کانادا برای دریافت اجازه تحصیل اقدام کنید. ضمنا توجه داشته باشید که برخی موارد زیر می تواند پروسه دریافت ویزای شما را به تاخیر بیاندازد:

  • امضا نکردن فرم های درخواست
  • نقص مدارک
  • پرداخت اشتباه هزینه درخواست
  • فتوکپی غیر واضح از مدارک
  • اسنادی که به صورت رسمی به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه نشده باشد
  • بیماری هایی که ممکن است به آزمایشات بیش تر نیاز داشته باشد
  • مشکلات امنیتی و قضایی

دانشجویان صرفا پس از دریافت اجازه تحصیل می توانند در مراکز آموزشی کانادا نام نویسی کنند.

چه کسی ممکن است از درون خاک کانادا درخواست اجازه کار دهد؟

ضمانتی برای پذیرش درخواست های کاری از درون خاک کانادا وجود ندارد و قواعد تنظیم شده برای صدور اجازه کار باید به طور کامل رعایت و اجرا شود. یکی از گروه هایی که می توانند از درون خاک کانادا درخواست اجازه کار دهند، دارندگان اجازه کار و تحصیل در کشور کانادا و اعضای خانواده آن ها هستند.

گروه دیگر فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا، کالج، مدارس و موسسات فنی یا یک موسسه خصوصی که اجازه اعطای مدارک آموزشی را دارند و قصد دارند حداکثر برای یک تا دو سال در حوزه شغلی مرتبط با رشته خود فعالیت کنند هستند. حداکثر طول دوره می تواند به محل تحصیل و همچنین محل خدمت افراد بستگی داشته باشد. افراد باید تا 90 روز پس از دریافت آخرین نمره خود برای دریافت اجازه کار اقدام کنند. در زمان ثبت درخواست، همچنان اجازه تحصیل فرد باید اعتبار داشته باشد.