بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا کدامند؟ شرایط تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در کانادا چیست؟ بهترین رشته برای مهاجرت به کانادا مناسب چه افردای است؟ را در این مقاله مطالعه کنید.

بدون تردید در اختیار داشتن دانشگاه های با رتبه های عالی در سطح جهان و همچنین امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و فرانسوی، سبب شده است تا کانادا یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرتی جهان برای تحصیل باشد. حضور مهاجران فراوان، امکان کار ضمن تحصیل و همچنین امکان اخذ اقامت دائم پس از تحصیل نیز از دیگر دلایلی هستند که متقاضیان تحصیل را به سمت کانادا جذب می کنند.

یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی که قصد تحصیل در کانادا و دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارند، یافتن بهترین رشته های دانشگاهی برای اپلای در کانادا است. بدیهی است که متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا آزادی بیشتری برای انتخاب رشته دانشگاهی خود خواهند داشت اما دانشجویان مقطع بالاتر برای ورود به دانشگاه، باید به رشته آخرین مقطع دانشگاهی خود توجه ویژه ای داشته باشند. در مقاله ای که پیش روی شماست، به برخی از مهم ترین پرسش ها در رابطه با بهترین رشته های دانشگاهی برای اپلای در کانادا پاسخ خواهیم داد:

شرایط تحصیل در کانادا

تحصیل پس از دوره مدرسه در کانادا به سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تقسیم می شود و تنها افرادی می توانند وارد دانشگاه های کانادا شوند که حداقل 12 سال تحصیلی را در مدرسه پشت سر گذاشته باشند. دانشگاه های کانادا از نظر جایگاه علمی تفاوت های فراوانی دارند و بدیهی است هرچه رزومه تحصیلی متقاضی بهتر باشد، می تواند در دانشگاه بهتری به ادامه تحصیل مشغول شود. طول دوره کارشناسی در کانادا معمولا سه ساله است و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دو و در مقطع دکتری نیز 3 سال به طول می انجامد.

هزینه تحصیل در کانادا نیز به رشته و دانشگاهی که فرد در آن اپلای می کند بستگی دارد اما بطور متوسط می توان هزینه تحصیل در کانادا برای شهروندان خارجی را در یک بازه 12500$ تا 43000$ (دلار کانادا) قرار داد. بنابراین توصیه می شود پیش از هرگونه اقدام ابتدا از شهریه دانشگاه اطمینان حاصل نمایید. میانگین هزینه های زندگی در کانادا نیز 15000$ (دلار کانادا) در سال است.

دانشجویان خارجی برای تحصیل در کانادا نیازمند دریافت ویزای تحصیلی این کشور هستند. متقاضیان زمانی می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند که مدارک زیر را بطور کامل در اختیار داشته باشند:

  • نامه پذیرش از یک موسسه علمی در کانادا
  • گواهی تمکن مالی مربوط به دانشجویان
  • گواهی عدم سوء پیشینه قضایی
  • مدارک هویتی در کشور مبدا
  • رزومه تحصیلی
  • ریز نمرات و مدرک آخرین دوره تحصیل
  • مدرک زبان
  • پاسپورت معتبر
  • عکس

ذکر این نکته در رابطه با تحصیل در کانادا نیز الزامی است که دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل خود می توانند تا سقف 3 سال اجازه کاریابی و کار در کانادا را بدست آورند. در صورت یافتن شغل، فرد می تواند اقامت دائم کانادا (PR) را بدست آورد. اخذ اقامت دائم کانادا می تواند منجر به دریافت پاسپورت این کشور شود.

شرایط تحصیل در بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا چیست؟ را در ویدئو زیر از جناب حلاج پور، وکیل رسمی مهاجرت به کانادا بشنوید.

اهمیت تحصیل در کانادا

کانادا یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان محسوب می شود که امکانات فوق العاده ای برای آموزش فراهم می کند. تعداد زیادی از دانشگاه های برتر دنیا، در کانادا واقع شده اند. شما با تحصیل در کانادا این شانس را دارید که از بهترین امکانات رفاهی و آموزشی بهره مند شوید. علاوه بر آن، با دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر، شانس خود را برای ورود به بازارکار افزایش می دهید.

یکی دیگر از مهم ترین دلایلی که توجه دانشجویان را به کانادا معطوف می کند، این است که بعد از فارغ التحصیلی،  دو برابر مدت زمان تحصیل تا سقف 3 سال، به دانش آموختگان اجازه ی کار (Work Permit)داده می شود. این مسئله شانس بزرگی است که شما فرصت کافی برای یافتن شغل مورد نظرتان را داشته باشید.

پس از گذشت 1 سال اگر در یکی از مشاغل طبقه بندی شده ی کانادا که تحت عنوان noc مطرح می شوند، در مشاغل تخصصی و مدیریتی مشغول به کار باشید، می توانید از طریق کلاس تجربه ی کانادایی برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی “سیستم طبقه بندی ملی مشاغل کانادا (NOC)” را مطالعه فرمایید.

مزایای تحصیل در کانادا و دریافت پاسپورت کانادایی

معرفی برترین دانشگاه های کانادا

پیش از بررسی بهترین رشته های تحصیلی در کانادا، به معرفی برترین دانشگاه های این کشور می پردازیم. باید به این موضوع توجه داشت که رتبه بندی این دانشگاه ها بر اساس امتیاز کلی آن هاست و ممکن است این رتبه ها در رشته های مختلف تحصیلی کاملا متفاوت باشد. در جدول زیر، برترین دانشگاه های کشور کانادا مطابق با آمار سال 2021 معرفی شده اند.

معرفی برترین دانشگاه های کانادا برای اپلای

علوم کامپیوتر از بهترین رشته های دانشگاهی برای اپلای کانادا

دانشگاه های کانادا دامنه وسیعی از زیرشاخه های علوم کامپیوتر را ارائه می دهند. این رشته ها را می توان در علوم داده ها، مهندسی نرم افزار، مهندسی سخت افزار، مهندسی شبکه و سیستم های تجاری جستجو کرد. دانشجویان در رشته های مرتبط با علوم کامپیوتر باید این آمادگی را داشته باشند که علاوه بر انجام وظایف شخصی، در کارهای گروهی نیز شرکت داشته باشند. تحصیل در رشته های مرتبط با علوم کامپیوتر در کانادا تنها یک دوره آموزشی نیست و دانشجویان در پایان دوره باید در دوره های کارآموزی شرکت کنند.

دانشجویان رشته های کامپیوتر در کانادا و در مقطع کارشناسی ارشد، در نهایت زمانی می توانند مدرک تحصیلی خود را در این رشته دریافت کنند که پروژه نهایی خود را ارائه دهند. رشته کامپیوتر نه تنها در کانادا بلکه در سراسر جهان یکی از پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی است و بازار کار بسیار خوبی نیز در اختیار فارغ التحصیلان این رشته قرار می دهد. رشد سریع تکنولوژی در سال های اخیر نشان می دهد که رونق این رشته تحصیلی همچنان ادامه خواهد داشت.

هزینه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در کانادا به طور متوسط حدود 25000$ (دلار کانادا) در سال است اما درآمد یک مهندس کامپیوتر در این کشور سالیانه در حدود 84000$ (دلار کانادا) است و این به معنای آن است که مهندسین کامپیوتر در این کشور از رفاه خوبی برخوردار هستند.

علوم پزشکی از بهترین رشته های دانشگاهی برای اپلای کانادا

تردیدی وجود ندارد که علوم پزشکی یکی از قدرتمندترین رشته های تحصیلی برای ساختن آینده شغلی مطمئن است. یکی از مشاغل مورد نیاز در کانادا همواره رشته های پزشکی یا به عبارت دیگر پزشکان متخصص است. طول دوره تحصیل پزشکی در کشور کانادا حدود 5 تا 6 سال است. دانشجویان این رشته تحصیلی پس از پایان سال سوم، وارد محیط بیمارستانی شده و دوره انترنی را پشت سر می گذارند.

البته ذکر این نکته نیز الزامی است که متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی باید در دوره های پیش پزشکی نیز شرکت کنند. طول این دوره ها معمولا بین 3 تا 6 ترم تحصیلی است و دانشجویان در این بازه تنها به تحصیل دروسی مرتبط با علوم انسانی می پردازند چراکه فراگیری مردم شناسی، رفتار شناسی، جامعه شناسی و دروسی از این دست، از دید سازمان علوم پزشکی کانادا، برای یک پزشک، الزامی است.

دستمزد یک پزشک متخصص در کانادا در حدود 150000$ (دلار کانادا) در طول یک سال است اما دانشجویان این رشته باید سالیانه مبلغی در حدود 34000$ (دلار کانادا) پرداخت کنند.

تحصیل دندانپزشکی و پرستاری در کانادا

یکی از پرمتقاضی ترین رشته های پزشکی در کانادا، رشته دندانپزشکی است. طول دوره تحصیل در این رشته، 6 سال است و دانشجویان این رشته نیز پس از 3 سال وارد محیط بیمارستانی می شوند. هزینه تحصیل در این رشته تحصیلی در حدود 45000$ (دلار کانادا) در طول یک سال است و درآمد دندانپزشکان در طول یک سال حدود 140000$ (دلار کانادا) است. دیگر رشته مهم شاخه پزشکی، رشته پرستاری در کانادا است و این دوره آموزشی در حدود 5 سال به طول می انجامد. هزینه تحصیل در این رشته سالیانه در حدود 18000$ (دلار کانادا) است. یک پرستار در کشور کانادا سالیانه 78000$ (دلار کانادا) درآمد دارد.

برای آگاهی از جدیدترین اخبار مهاجرت به کانادا عضو کانال تلگرام کاناداپاس شوید.

داروسازی از بهترین رشته های دانشگاهی برای اپلای در کانادا

علاوه بر رشته های فوق الذکر، رشته داروسازی نیز از بهترین رشته های موجود در کشور کانادا است که به حوزه پزشکی مرتبط است. دانشجویان در این رشته تحصیلی در زمینه های زیست مولکولی، تولید مولکول های دارویی، ساخت دارو، فیزیک، زیست شناسی، آناتومی، فیزیولوژی و حتی مراقبت های درمانی دروسی را پشت سر خواهند گذاشت. دانشجویان این رشته تحصیلی باید دوره کارورزی را نیز پشت سر گذارند.

ذکر این نکته در رابطه با تحصیل داروسازی در کانادا الزامی است که دانشجویان این رشته برای تبدیل شدن به پزشک داروساز باید در آزمون های تایید صلاحیت شرکت کنند. حقیقت امر آن است که این آزمون کمی دشوار است و تنها دانشجویانی که از آمادگی کامل برخوردارند می توانند از این مرحله عبور کنند. تحصیل در رشته داروسازی در کانادا شهریه ای معادل 32000$ (دلار کانادا) در سال به همراه دارد و درآمد یک پزشک داروساز در حدود 94000$ (دلار کانادا) در سال است.

مهندسی برق و مکانیک از بهترین رشته های دانشگاهی برای اپلای کانادا

دانشجویانی که در رشته مهندسی برق در کانادا ثبت نام می کنند باید آمادگی داشته باشند تا در شاخه های مختلفی از علوم تحصیل کنند. دوره تحصیلی مهندسی برق در کانادا در محیط آزمایشگاهی و محیط دانشگاهی برگزار می شوند. علاوه بر اصول اساسی مهندسی برق، علوم اقتصادی و نحوه نگارش اصولی نیز به مهندسین برق آموزش داده می شود تا بتوانند در محیط کار به بهترین شکل ممکن فعالیت داشته باشند.

آزمایشگاه های موجود در رشته مهندسی مکانیک در کانادا چنان طراحی شده اند که دانشجویان این رشته تحصیلی می توانند یک دوره آموزشی با بالاترین استانداردهای جهانی را تجربه کنند. دانشجویان رشته های مکانیک آمادگی پیدا می کنند تا بتوانند بلافاصله بعد از پایان دوره تحصیل خود وارد بازار کار شوند چراکه با نرم افزارهای مهم کامپیوتری موجود در این رشته نیز آشنا می شوند. رشته مهندسی مکانیک در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد نیز شاخه های فراوانی دارد و دانشجویان نخبه این رشته تحصیلی را در کانادا انتخاب می کنند.

رشته مهندسی مکانیک در کانادا

تحصیل اقتصاد و علوم مالی در کشور کانادا

کانادا یکی از پررونق ترین اقتصادهای جهان را در اختیار دارد و سرعت رشد اقتصادی در این کشور بسیار چشمگیر است. امنیت اجتماعی بالا و همچنین سیستم اقتصادی بازارهای آزاد از اصلی ترین دلایل رشد اقتصادی کانادا در سال های اخیر بوده است. در دانشگاه های کانادا علوم اقتصادی و مالی مطابق با ارزش های جهانی به دانشجویان آموزش داده می شود و سیستم های مختلف اقتصادی چنان تبیین می شوند که دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل خود بتوانند به یک آنالیزور قدرتمند تبدیل شوند.

یکی از بهترین شاخه های علوم اقتصادی در کانادا رشته حسابداری است. به نوعی می توان گفت آینده شغلی دانشجویان این رشته تحصیلی تضمین شده است. بازار کار بسیار وسیعی پیش روی دانشجویان این رشته تحصیلی وجود دارد. این بازار کار نه تنها در کانادا بلکه در سراسر جهان شرایط بسیار مناسبی دارد. درآمد یک حسابدار در کشور کانادا به طور متوسط حدود 65000$ (دلار کانادا) در طول یک سال است.

مهم ترین رشته های این حوزه برای کاریابی در کانادا عبارتند از:

  • مدیران دارایی
  • بازاریابی
  • مدیران سرمایه گذاری
  • بانکداری
  • بیمه
  • حسابداری

تحصیل در علوم زمین و منابع تجدید پذیر در کانادا

در حال حاضر دانشجویان رشته های مرتبط با علوم زمین نیز در کانادا متقاضیان فراوانی دارند. چنین فرصت های مناسب شغلی در اختیار متخصصان انرژی های تجدید پذیر نیز قرار گرفته است. انرژی برای اقتصاد و رشد اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و نقش ویژه ای در محیط طبیعی یک کشور بازی می کند. با توجه به استفاده از سوخت های فسیلی و تغییرات آب و هوایی، متخصصین انرژی های تجدید پذیر اهمیت ویژه ای پیدا کرده اند. صنعت انرژی در کانادا توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده است و همین مسئله سبب شده است تا این رشته تحصیلی نقش ویژه ای در انقلاب شغلی در کانادا داشته باشد. برخی از مهم ترین رشته های این زمینه عبارتند از:

  • اقیانوس شناسی و علوم زمین
  • مهندسی نفت
  • معدن شناسی
  • زمین شناسی
  • ژئو انفورماتیک
  • انرژی های تجدید پذیر
  • فیزیک و نجوم
  • توسعه پایدار
دلایل تحصیل دانشجویان در دانشگاه های کانادا

علوم رسانه و روزنامه نگاری در کانادا

با گسترش رسانه های دیجیتال و سایت های مرتبط با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تقاضا برای افراد متخصص در این زمینه نیز افزایش چشمگیری داشته است. در حال حاضر خواسته های جوانان به طور کامل تغییر پیدا کرده است و دیجیتال مارکتینگ و طراحی دیجیتال نیز بسیار اهمیت پیدا کرده است. علاوه بر این برخی از شاخه ها نظیر بانکداری نیز به سمت دیجیتال شدن پیش می روند. بزرگترین رشته های موجود در این حوزه عبارتند از:

  • رسانه های دیجیتال
  • تبلیغات
  • بازاریابی
  • روابط عمومی
  • روزنامه نگاری
  • رسانه های تعاملی
  • طراحی UX/UI
  • انیمیشن و تاثیر بصری
  • طراحی گرافیک

در صورت تمایل به دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین زبده کاناداپاس تماس حاصل فرمایید.

تماس رایگان از ایران (ارتباط مستقیم با دفتر کانادا): 02182802280

پس از بررسی مهم ترین رشته های تحصیلی در کشور کانادا باید به این نکته اشاره داشت که به طور کلی تحصیل در کانادا می تواند یک فرصت فوق العاده در زندگی هر فرد باشد. افرادی که مدرک تحصیلی خود را از کشور کانادا دریافت می کنند، می توانند آسوده خاطر باشند که در این کشور می توانند مشغول به کار شوند. در صورتی که متقاضیان قصد ادامه زندگی در این کشور را نداشته باشند، می توانند برای کار به بهترین کشورهای اروپایی مهاجرت کنند و اقامت دائمی یکی از این کشورها را بدست آورند. اقامت دائم در کانادا یا اروپا می تواند در نهایت منجر به اخذ پاسپورت این کشورها شود.

منابع معتبر خارجی:

canadim

stoodnt

مجموعه مهاجرتی کاناداپاس از شما دعوت میکند، فرم ارزیابی رایگان را به دقت تکمیل کرده، سوابق و افتخارات خود را نیز ذکر بفرمایید.

پرسش های متداول درباره بهترین رشته های دانشگاهی کانادا

شرط معدل برای ادامه تحصیل درکانادا بستگی به مقطع تحصیلی شما دارد. در مقطع تحصیلی کالج، معمولا معدل ۱۲ به بالا لازم است در حالیکه در بیشتر دانشگاه های کانادا معدل ۱۴ به بالا را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا نیاز خواهید داشت.

طبق قانون كانادا هيچ محدوديت سني براي  اخذ ويزاي تحصيلي کانادا درمقطع لیسانس وجود ندارد ولي آفيسر اداره مهاجرت  فاكتور سن را ارزيابي مي كند و آن را در نظر مي گيرد. براي مثال، كسي كه ٥٠ سال سن دارد و قصد تحصيل در كشور كانادا دارد به سختي مي تواند با مدارك خود آفيسر را قانع به صدور ویزای تحصیلی كند. پس بايستی  برای اداره مهاجرت کانادا سن شما توجيه پذير باشد.

بله دانشجویان می توانند در حین تحصیل به کار نیز بپردازند که با توجه به مقطع تحصیلی ممکن است 20 ساعت و یا حتی 30 ساعت در هفته امکان کار را داشته باشند.

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده، ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند. بدیهی است برداشت و مشورت های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی مجموعه جناب حلاج پور ممکن بوده و توصیه می شود. مدیریت و همکاران مجموعه حقوقی کاناداپاس و کاریابی بین المللی مهیار مسئولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسئولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.


مهیار حلاج پور

«افتخار داریم که مورد اعتماد شما هستیم»

من مهیار حلاج پور هستم،

عضو رسمی شورای قانون گذاری امور مهاجرت کانادا ICCRC، مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC یا اصطلاحا وکیل مهاجرت.

زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم که ممتاز ترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس ارائه می دهیم.

شرکت توسعه بیزینس ،سرمایه گذاری استارت آپ i3 Capital گام به گام با بهترین متخصصین و مشاورین در خدمت اهداف کارآفرینانی است که برای پیشبرد اهدافشان به ما اعتماد کرده اند‌.

و همچنین در کنار همکارانم در کاریابی مهیار با مجوز رسمی از وزارت کار ایران برای تحقق برنامه های کاریابی بین المللی موکلین پارسی زبان می کوشیم.

کاناداپاس - وکیل مهاجرت کانادا در تورنتو - بیوگرافی مهیار حلاج پور
ارزیابی رایگان رزرو وقت مشاوره
× تماس با ما
Copy link