شما تا ساعت 12 شب به وقت استاندارد شرقی  روز سه شنبه 3 نوامبر فرصت دارید تا تمایل خود را جهت تکمیل فرم اسپانسری دروب سایت IRCC  اعلام کنید.

شهروندان کانادایی و دارندگان کارت PR (اقامت دائم)  تا سه شنبه هفته آینده فرصت دارند تا به اداره مهاجرت پناهندگی و شهروندی کانادا تمایل خود را به اسپانسری والدین و پدربزرگ و مادربزرگشان اعلام کنند .

برنامه PGP (پدر و مادر و پدربزرگ مادربزرگ) در 13 اکتبر آغاز و در ساعت 12 شب 3 نوامبر بسته خواهد شد.

از طریق برنامه PGP ، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ ها می توانند اقامت دائم کانادا و سپس شهروندی را دریافت کنند.اداره مهاجرت، پناهندگی، شهروندی کانادا (IRCC) دعوت از روی قرعه کشی بین 10000 اسپانسرهایی که فرم PGP را ارسال کردند، برگزار می کند.

چگونه می توانید تا سوم نوامبر درخواست بدهید

گام اول : به صورت آنلاین فرم تمایل به اسپانسر شدن را پر می کنید.وقتی که اداره مهاجرت، پناهندگی، شهروندی کانادا (IRCC)  قرعه کشی را برگزار می کند، شرایط شما در بین متقاضیان بررسی خواهد شد.

گام دوم: تا نتایج قرعه کشی صبر می کنید.اگر شما در بین 10000 اسپانسر واجد شرایط باشید، IRCC با شما تماس می گیرد.

مرحله سوم: درخواست PGP خود را به IRCC ارسال می کنید و هزینه های درخواست خود را در مهلت تعیین شده توسط IRCC پرداخت کنید.

برای گام اول به چه چیزهایی نیاز دارید؟

در گام اول فرم اظهارعلاقمندیتان را به IRCC ارائه دهید. شما به یک کپی دیچیتالی از پاسپورت کانادایی تان نیاز دارید یا مدرک اقامتی کانادا مثل کارت PR .

شما به اطلاعاتی در مورد خانواده تان که شامل تعداد افراد علاقمند به اسپانسر شدن هستند نیازمندید. بعد از اینکه فرم ابراز علاقه با موفقیت ارائه شد شما یک کد تائیدیه دریافت می کنید.

مهمترین شرط واجد شرایط بودن درآمد است

با فرض اینکه شما یک شهروند کانادا یا شخصی با اقامت دائم کانادا هستید و در حال حاضر در کانادا زندگی می کنید، معیارهای اصلی برای شما، درآمد شما است.

شما باید بتوانید نشان دهید که می توانید حداقل درآمد لازم که مد نظر اداره مهاجرت کانادا می باشد را طی سالهای 2018 ، 2019 و 2020 ، تأمین کنید تا نشان دهید قادر به حمایت مالی اعضای خانواده خود هستید.

در مرحله اول شما نیازی به اثبات درآمد خود ندارید اما در مرحله سوم باید اعلامیه ارزیابی آژانس درآمدهای کانادا یا Canada Revenue Agency (CRA) را به  IRCC ارائه دهید.

IRCC اعلام کرده است كه انتظار می رود که 10 هزار درخواست را در اوایل سال 2021 دریافت كند. بنابراین، درآمد شما درطی 3 سال، سال های 2018 ، 2019 و 2020 ارزیابی خواهد شد. به خاطر این که بعید به نظر می رسد كه تا اوایل سال 2021، اعلامیه ارزیابی ها به دست متقاضیان برسد، IRCC به این افراد اجازه می دهد بعد از ارسال درخواست اسپانسرشیپ، اعلامیه ارزیابی سال 2020خود را ارسال  نمایند.

متقاضیان علاقه مند به اسپانسرشیپ والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ  باید تعداد اعضای خانواده تحت پوشش خود را اعلام کنند تا تایید شود که شرط حداقل درآمد لازم را که مد نظر است را دارا هستند.

همسر یا شریک زندگی مشترک (آن ها همچنین می توانند در درخواست شما مشترکاً امضا کنند).

فرزندان وابسته

فرزندان وابسته  به همسر یا شریک زندگی

فرد دیگری که قبلاً تحت حمایت مالی فرد متقاضی بوده است و اگر هنوز مسئولیت مالی وی به عهده متقاضی باشد

والدین و پدربزرگ و مادربزرگ هایی که فرد متقاضی قصد دارد اسپانسرشیپ او باشد.

افراد تحت تکفل والدین و مادربزرگ ها و مادربزرگ هایی را که متقاضی می خواهد از او حمایت مالی کند (همسر یا شریک زندگی و فرزندان وابسته)

هر کودک وابسته ای که با والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود به کانادا نخواهد آمد.

پدر یا مادر حامی یا همسر یا شریک زندگی مادربزرگ و مادربزرگ ، حتی اگر آنها به کانادا نخواهند آمد.

همسر جدا شده پدربزرگ یا همسر جدا شده پدر و مادر

سطح درآمد مورد نیاز سه ساله قبل از این که برای اسپانسرشیپ بودن بتوانید اقدام کنید

در کبک برای ساکنین این استان، درآمد افراد به جای سه سال، در طی 12 ماه گذشته توسط وزارت مهاجرت کبک ارزیابی می شود.

مدت زمان حمایت مالی والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ برای متقاضیان کانادایی به جزمتقاضیانی که ساکن کبک 20 سال و در استان کبک 10 سال است.

حداقل درآمد اسپانسر ساکنان کبک برای واجد شرایط بودن اسپانسرشیپی

برنامه حمایت مالی والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در سال 2021 سه برابر بیشتر از سال 2020 خواهد بود. IRCC اعلام کرده است كه سالانه حداكثر 30.000 حامی مالی را برای ارسال برنامه های PGP دعوت می كند. از این رو ، حتی اگر جزو 10 هزار حامی مالی PGP  سال 2020نباشید، سال آینده شانس خوب دیگری خواهید داشت.

برای آگاهی از جدیدترین اخبار مهاجرت به کانادا عضو کانال تلگرام کاناداپاس شوید.