وزیر مهاجرت کانادا آقای مارکو مندسینو جدیدترین خبرهای مربوط به کرونا در کانادا را به اشتراک گذاشته است. او تاثیر کرونا بر آینده برنامه های مهاجرتی کانادا را در جلسه ی یک  ساعته بیان کرده است. وزیر مهاجرت کانادا در رابطه با مسائلی چون سطح مهاجرت، کارگران خارجی موقت و دانشجویان خارجی صحبت کرده است.

 

آیا کانادا پس از کرونا همچنان مهاجرپذیر خواهد بود؟

 

مارکو مندسینو اعلام کرده است که مهاجرت همچنان عامل اصلی موفقیت و ترمیم اقتصاد کانادا خواهد بود و کانادا همچنان به مهاجران نیاز خواهد داشت. مهاجرت نیروی محرکه اقتصاد ماست و مسیر سیاست گذاری ما را تعیین خواهد کرد. او  در صحبت هایش اشاره می کند که کرونا در بلند مدت تغییر چندان زیادی در جمعیت کانادا نخواهد داشت و تعداد بازنشستگان همچنان نسبت به نیروی کار در حال افزایش است و این یعنی  کشورما به مهاجران  بیشتری نیاز خواهد داشت. وی در ادامه صحبت هایش بیان کرد که این نخستین بار نیست که که کانادا با یک بیماری همه گیر و مشکلات و  چالش های اقتصادی روبرو می شود و کانادا به خاطر استقبال از مهاجران قادر بوده است که از چنین چالش هایی همواره به سلامت خارج شود. وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرده است که دولت فدرال قبل از اعلانیه برنامه سالانه سطوح مهاجرت که در پاییز برگزار خواهد شد، با ذینفعان در مورد سطح جذب مهاجر در آینده مشورت خواهد کرد.

 

عملیات اداره مهاجرت کانادا

کارمندان اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا  در این روزها مجبور شده اند در خانه دورکاری کنند و این روند بر رسیدگی به درخواست های مهاجرت تاثیر گذاشته است.

 

با این حال اداره مهاجرت، به کارکنان خود کمک کرده تا ابزارهای مورد نیاز برای آسان کردن هر چه بیشتر رسیدگی به درخواست های مهاجرتی،را در اختیار داشته باشند. با این تفاسیر این دوره زمانی به اداره مهاجرت یاری رسانده است تا از برخی جهات فرایند رسیدگی را بهبود بخشیده و علاوه بر آن نوآوری هایی در آن انجام دهد. برای مثال  اداره مهاجرت رسیدگی به درخواست مهاجرت کاری کارگران فصلی بخش کشاورزی از طریق مسیر مهاجرت کارگر خارجی موقت (TFWP)  را تسریع کرده است.

 

کارگران خارجی موقت

 

وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرده است که به منظور پشتیبانی از تلاش های دولت فدرال در تقویت تامین غذای کانادا اداره مهاجرت با کارفرمایان بخش های کشاورزی و غذاهای دریایی در تماس است. او می پرسد آیا کار بیشتری باید انجام داد؟ و در پاسخ می گوید قطعا. ما همیشه به دنبال راهی برای انعطاف پذیر کردن ویزاهای کار هستیم و تلاش می کنیم هرگونه مانعی که در خارج وجود دارد را از میان بر داریم. آقای مندیسینو اضافه می کند که یکی از بزرگ ترین مسئله هایی که برای کارگران خارجی که به کانادا  مهاجرت می کنند، وجود دارد شرایطی است که  این کارگران در کشور خودشان دارند و این از کنترل اداره مهاجرت خارج است. وی می افزاید که مساله دیگری که از کنترل اداره مهاجرت کاناداخارج است تقاتضا در بازار کار است و انتظار می رود که در برخی از بخش ها تقاضا برای برخی محصولات کاهش یابد.

 

دانشجویان خارجی کانادا: انعطاف پذیری بیشتر

 

وزیر مهاجرت کاناداخاطر نشان کرده است که اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا از ذینفعان مختلف به خاطر ارائه نظراتشان نسبت به نحوه سیاست گذاری دولت فدرال در رابطه با دانشجویان خارجی در مواجهه با کرونا تشکر می کند. وی اشاره کرد که به تازگی اصلاحاتی در رابطه با ویزای کار پس از فارغ التحصیلی یا PGWP انجام شده است.  او همچنین در پایان گفته است که اداره مهاجرت کانادا در رابطه با نحوه کمک رسانی به دانشجویان خارجی که در ماه سپتامبر در مراکز آموزشی معین ثبت نام خواهند کرد، با ذینفعان بخش تحصیلات تکمیلی مشورت لازم را خواهد کرد و خبرهای جدید در این رابطه را به زودی اعلام خواهد کرد.

 

در سو سنت ماری، زندگی مدرن و طبیعت آشتی می‌کنند

 

 

برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا  در جامعه محلی “سو سنت ماری”

“سو سنت ماری” در واقع شهری با جمعیت هفتاد و سه هزار نفر است که با داشتن ترکیبی از بافت شهری و طبیعی مناظر جذابی دارد. برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا در این ناحیه هدف دارد تا ظرفیت‌های اقتصادی ناحیه را شکوفا کند. برای اطلاع از شرایط این جامعه محلی می‌توانید به وب‌سایت محلی این ناحیه یعنی (www.welcometossm.com) مراجعه کنید.

 

بر طبق مندرجات وب‌سایت رسمی در مورد متقاضیان حضور در برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا ابتدا باید مطابق شرایط کلی دارای پیش‌نیازهای اعلام شده از سوی اداره مهاجرت فدرال باشند. اما در گام دوم برخی توضیحات اختصاصی در مورد پذیرش در “سو سنت ماری” وجود دارد. بر طبق اعلام این ناحیه لازم است تا شما یک پیشنهاد کاری مناسب در “سو سنت ماری” مطابق با شرایط تجربه کاری و وضع تحصیلات پیدا کنید.

 

برای این کار نیز آدرس اینترنتی (www.welcometossm.com/careers/) ارائه شده که پس از مراجعه به آن متوجه خواهید شد که تمام فرصت‌های شغلی معتبر در این ناحیه در آن پوشش داده شده است. به علاوه بر مبنای توضیحات سایت رسمی این جامعه محلی شریک در برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا، هیچ تعهدی در قبال همکاری با شما در پیدا کردن شغل وجود ندارد و شما باید تمام روال معمولی که کارفرما مد نظر دارد را سپری کنید.

 

در نهایت تنها در صورت داشتن فرم کارورزی امضا شده از سوی کارفرما در این گام پذیرش خواهید شد. پس از پذیرش در گام‌های ابتدایی، هماهنگ‌کننده امور مهاجرت “سو سنت ماری” از طریق ایمیل از شما درخواست می‌کند تا مدارک بیشتری از جمله مدارک مربوط به رزومه، زبان خارجه، تحصیلات و سایر مدارک را به صورت کامل ارائه دهید.

 

 

ثاندر بی یک بندرگاه پر رونق و در عین حال بکر است

 

 

برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا  در جامعه محلی “ثاندر بی

“ثاندر بی” جامعه محلی دیگری است که شرایط اختصاصی خود را برای پذیرش در برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا  در جامعه محلی “سو سنت ماری” اعلام کرده است. با مراجعه به سایت رسمی این ناحیه (www.gotothunderbay.ca) و مراجعه به صفحه مربوطه متوجه خواهید شد که شرایط این ناحیه بدین شکل است که هر قدر شما ادله محکم‌تری در مورد اقامت دائمی خود در این ناحیه داشته باشید کیس شما با اولویت بیشتری بررسی خواهد شد. در این مورد نیاز است تا حتماً با وکیل امور مهاجرتی به شکل تخصصی مشاوره بگیرید.

 

همچنین مطابق اعلام سایت رسمی، در مورد افرادی که مجرد نیستند و قصد مهاجرت به همراه همسر خود را دارند، شرایط همسر نیز به دقت مورد بررسی قرار گرفته و در پذیرش یا عدم پذیرش مؤثر خواهد بود. “ثاندر بی” از یک سیستم امتیازدهی برای پذیرش افراد استفاده می‌کند. در مجموع در این سیستم امتیاز بندی 138 امتیاز وجود دارد که شخص برای پذیرش نیاز است تا حداقل 60 درصد امتیازهای موجود را کسب کند.

 

برای بررسی دقیق نحوه امتیاز بندی برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا در این ناحیه می‌توانید به سایت رسمی اعلام شده مراجعه کنید اما در یک نگاه اجمالی باید گفت که به توانایی‌های زبانی 40 امتیاز، به مدارک، توانایی و تجربه در امور کاری 42 امتیاز، به سن شما 15 امتیاز و به میزان ارتباط با جامعه محلی 41 امتیاز تعلق می‌گیرد.

 

برای اطلاع از نحوه امتیازدهی در هر بخش می‌توانید به سایت رسمی مراجعه کنید. در نهایت باید گفت که طبق اعلام فعلی این جامعه محلی شریک در برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا ، در حدود 100 ردیف شغلی خالی اعلام شده است که هنوز هیچ یک پر نشده است.

 

 

براندون شاید زمستان‌های سردی باشد اما اقتصاد آن در حال گرم شدن است

 

 

برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا در جامعه محلی “براندون”

این جامعه محلی که در واقع دومین شهر بزرگ استان مانیتوبا کانادا است، شرایط به مراتب منعطف‌تر و فرصتهای شغلی بیشتری را پیش روی متقاضیان برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا قرار داده است. نکته جالب در سایت رسمی این ناحیه امکان بهره‌مندی از تسهیلات مناسبی جهت کاریابی است.

آدرس سایت رسمی (http://www.economicdevelopmentbrandon.com/BrandonRNIP) است. پس از ورود می‌توانید توضیحاتی که در مورد شرایط ویژه این ناحیه وجود دارد را مطالعه کنید اما جهت کاریابی در این ناحیه باید به آدرس (https://www.northstarats.com/Brandon-RNIP)  مراجعه کنید.

 

در این آدرس مطابق آنچه درج شده است 9 دسته فرصت شغلی جهت پذیرش در برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا معرفی شده است:

آرایشگری، توانبخشی حرکتی در حوزه خانواده، تولید گوشت صنعتی، امور درمانی، امور دارویی و داروسازی، هنرمندان با شرایط ویژه، تکنسین صنایع تولید ذرت، آشپز و گیاه‌پزشک سنتی. در مورد هر یک از حیطه‌ها امکان مطالعه به شکل مجزا وجود دارد. اما برای اطلاع از اعلام مشاغل جدید می‌توانید در همان صفحه پروفایلی ایجاد کرده و از جدیدترین تغییرات و اخبار مطلع شوید.

 

آلتونا ناحیه توسعه‌یافته‌ای نیست و همین باعث شده تا پتانسیل‌ اقتصادی بالایی داشته باشد

 

برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا در جامعه محلی “آلتونا”

برای دستیابی به اطلاعات رسمی که در مورد برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا در این ناحیه نیاز دارید، لازم است تا به ( https://www.seedrpga.com/immigration-pilot) مراجعه کنید.

 

در این سایت توضیحات جامعی وجود دارد که ما در ادامه بخشی از مهم‌ترین توضیحات مورد نیاز را به صورت اجمالی بررسی خواهیم کرد. پیش از هر چیز شما می‌توانید در این سایت یک پروفایل برای خود ایجاد کنید تا ارتباط بهتری با سیستم اداری ناحیه داشته و از اخبار مربوط به مشاغل به سرعت مطلع شوید. در کنار این با ارائه اطلاعات خود این امکان فراهم می‌شود تا کارفرمایان محلی نیز به شرایط کاری شما دست پیدا کنند. مشاغلی که در این ناحیه جهت پذیرش در برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا اعلام شده‌اند به شرح زیر هستند.

– تکنسین ابزار و وسایل چوب‌بری

– تکنسین دستگاه برش CNC

– جوشکار حرفه‌ای

– نقاش

– مدیر فروش

– کارگر ساختمانی

– جوشکار در سطح متوسط

– راننده ماشین‌های سنگین

 

در کنار رسیدگی مناسب به وضعیت مشاغل و کاریابی، این ناحیه سیستم امتیاز بندی خاصی را برای خود معرفی کرده است که اطلاع از آن برای متقاضیان برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا الزامی است. بر طبق این سیستم امتیاز بندی شما با داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر در بخش کشاورزی و صنعت20 امتیاز، پیشنهاد شغلی در بخش ساخت و ساز، تولید غذا و خدمات مالی 10 امتیاز دریافت خواهید کرد.

 

چنان‌چه پیشنهاد شغلی شما از طرف یک واحد صنفی با سرمایه بیش از دویست و پنجاه هزار دلار تأیید شده باشد شما می‌توانید 10 امتیاز دیگر نیز کسب کنید. اگر شغل شما در سطح A و B مشاغل ملی کانادا باشد 10 امتیاز و اگر در سطح C باشد 5 امتیاز بیشتر در پذیرش برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا در این ناحیه کسب خواهید کرد.

 

به علاوه داشتن گواهینامه معتبر و مطابق با قوانین کشور کانادا برای شما 5 امتیاز دیگر نیز به همراه دارد. یکی دیگر از بندهای مربوط به سیستم امتیاز بندی “آلتونا” مختص به افرادی است که اقوام و خویشاوندانی در ناحیه اطراف آلتونا دارند. برای این افراد 10 امتیاز بیشتر در نظر گرفته شده است.

 

کلرشولم جامعه محلی دیگری است که در این برنامه مشارکت دارد

 

برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا در جامعه محلی “کلرشولم”

در ناحیه کلرشولم کارفرمایان شریک در برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا به شکل مستقیم با شما ارتباط نمی‌گیرند و نیاز است تا شما حتماً از طریق پورتال رسمی کلرشولم با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

سایت رسمی این جامعه محلی در آدرس (http://www.claresholm.ca/foreign-skilled-workers) اطلاعات کافی در اختیار متقاضیان پذیرش در این ناحیه قرار داده است.

 

تمام فرصت‌های شغلی این ناحیه در پورتال ویژه کلرشولم برای برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا مطرح شده و قابل بررسی هستند. اما پیش از ورود به این پورتال لازم است تا موافقت‌های ابتدایی اعلام شده در برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا را از اداره امور مهاجرت اخذ کرده باشید. آدرس این پورتال (https://www.northstarats.com/RNIP-Claresholm) است که شما به کمک آن می‌توانید درخواست خود برای جذب هر فرصت شغلی را از طریق آن اعلام کنید.

در این صفحه با فشردن گزینه (Create a candidate profile) می‌توانید پس از طی چند مرحله، حساب کاربری مناسب خود را ایجاد کنید. طبق اعلام مسئولان این ناحیه مشاغل رانندگی خودروهای سنگین، کمک فروشنده مواد غذایی در دو شرکت مجزا، سوپروایزر خدمات غذایی، کارگر عادی مزرعه و کشیش در دسترس هستند.

 

شرایط مربوط به هرکدام از مشاغل به تفکیک قابل بررسی است و پس از ایجاد حساب کاربری می‌توایند تقاضای خود برای حضور در هر یک از مشاغل اعلام شده در برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا را به صورت اینترنتی اعلام کنید. در سایت رسمی این ناحیه اما امتیاز بندی متفاوت و ویژه‌ای برای پذیرش متقاضیان برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا اعلام نشده و بر بهره‌مندی از کف امتیاز اعلام شده در شرایط عمومی اداره مهاجرت تأکید شده است.

 

در کل فرآیند پذیرش برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا در ناحیه کلرشولم از گام‌های مشخصی پیروی می‌کند. پس از ارسال اطلاعات اعلام شده، مسئولان مربوطه وضعیت کیس شما را بررسی کرده و چنانچه با شرایط کلی همخوانی داشته باشید یک موافقت ابتدایی به شما اعطا خواهند کرد. پس از این جامعه محلی با موافقت رسمی خود شما را مجاز به درخواست و پذیرش در اداره مهاجرت کانادا برای دریافت اقامت دائم خواهد کرد.

متقاضی پس از آن که درخواست رسمی خود را به اداره مهاجرت ارسال کرد مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت اعلام موافقت این موضوع به اطلاع جامعه محلی می‌رسد. پس از این جامعه محلی برنامه زمان‌بندی خاصی برای پذیرش شما و همراهان‌تان به شما اعلام کرده و خدمات ابتدایی لازم جهت اسکان شما و خانواده تان ، ارائه خواهد کرد.

 

ورنان در استان ممتاز بریتیش کلمبیا قرار دارد

 

برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا در جامعه محلی “ورنان”

در شرایط ویژه این جامعه محلی برای پذیرش متقاضیان، چهار بند در نظر گرفته شده است.

– متقاضیان باید با شرایط امتیاز بندی فدرال همخوانی داشته و مطابق با آن دارای صلاحیت پذیرش باشند.

– متقاضیان باید مطابق با شرایط اعلام شده تعهد کاملی در مورد زندگی در “ورنان” داشته باشند.

– متقاضیان لازم است تا حتما در زبان انگلیسی و فرانسوی از توانمندی کافی برخوردار بوده و مدرک CLB با نمره پنج یا بیشتر داشته باشند. این برای تمام مشاغل در تمام سطوح الزامی است.

– تنها متقاضیانی که پروفایل خود را در وب‌سایت رسمی جامعه محلی “ورنان” ایجاد و تکمیل کرده باشند امکان پذیرش در یک موقعیت شغلی را دارند. این بدان معناست که پیشنهادهای کاری خارج از کانال رسمی قابل پذیرش نیستند.

 

در سیستم امتیاز بندی برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا در این ناحیه در مجموعه 100 امتیاز ممکن برای بدست آوردن وجود دارد. بخش‌های مختلفی از مشخصات شما در اخذ امتیاز مؤثر هستند.

توانایی زبانی متقاضی، داشتن خویشاوندان در ناحیه، سفرهای پیشین به این ناحیه بسته به میزان اقامت شما، اسکان قبلی به صورت مداوم در ناحیه، کار کردن یا تحصیل در این ناحیه با مجوزهای رسمی، داشتن همسر یا فرزند، تجربه کاری، سن شما، میزان درآمدی که در موقعیت شغلی انتخابی نصیب شما خواهد شد و داشتن گواهی‌نامه معتبر، همگی در نحوه امتیاز بندی و پذیرش شما مؤثر هستند که برای اطلاع از میزان دقیق امتیاز هر بخش می‌توانید به آدرس سایت رسمی مراجعه کنید.

 

آدرس بخشی از سایت رسمی که در آن می‌توان به تفکیک امتیازات را مورد بررسی قرار داد (https://rnip-vernon.ca/community-criteria/) است. پذیرش در این ناحیه از تاریخ اول فوریه سال 2020 آغاز شده است. در روز اول ابتدای هر ماه تمام تقاضاهای معتبر و مطابق با اصول که در ماه قبل مطرح شده است را مورد بررسی قرار داده و تا 10 نفر پذیرش خواهند شد.

این10 نفر بیشترین امتیاز ممکن را بین سایرین کسب کرده‌اند. در صورتی که مجموع امتیازات در حد راضی‌کننده‌ای نباشد، ممکن است تعداد پذیرش در هر ماه کاهش پیدا کند. پس از این متقاضیان پذیرش سه ماه فرصت دارند تا پس از پذیرش رسمی مدارک خواسته شده را تکمیل کنند.

در صورتی که در یک ماه شخص مورد پذیرش قرار نگیرد، می‌تواند تقاضای خود را برای ماه بعد مجدداً اعلام کند. در مجموع این ناحیه امکان پذیرش 100 متقاضی در سال را دارد و بسته به تصمیم در هر ماه این تعداد تقسیم خواهد شد. یکی از شرایط ویژه‌ای که مسئولین این ناحیه برای متقاضیان خارجی در نظر گرفته‌اند، حضور اینترنتی در مصاحبه است. افراد متقاضی پذیرش در برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کاناداباید در یک ویدیو کنفرانس پانزده الی سی دقیقه حاضر شده و به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.

 

با این برنامه مهاجرتی، مهاجرت نیروی کار به کشور کانادا آسان‌تر خواهد بود

 

یک جمع‌بندی در مورد برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا

در یک نگاه کلی باید گفت که پذیرش در برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا هرچند از نظر شرایط و ضوابط کار ساده‌ای است اما دو بخشی شدن فرآیند بررسی و اعطای اختیاراتی به جامعه محلی در مورد نحوه پذیرش، پذیرش در این برنامه را بدون مشورت با وکیل مهاجرتی توانا و معتبر تقریباً محال کرده است.

دایره گسترده قوانین و شرایط برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا باعث شده تا پیش‌برد کیس شما بدون مشاوره حرفه‌ای ممکن نباشد. شاید در صورت نداشتن مشاوره حرفه‌ای پیشرفت کار با این شرایط امری سخت تلقی شود اما اگر از مشاوره معتبری برخوردار باشید این خود به یک فرصت تبدیل خواهد شد و از آن جهت که تعدد قوانین و شرایط باعث می‌شود تا برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا انعطاف بیشتری داشته و شما بتوانید جامعه محلی مناسب با شرایط خود جهت مهاجرت به کانادا را پیدا کنید.

 

برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا همانطور که گفته شد یک برنامه بر مدار فرصت شغلی و تجربه کاری شما است. اثبات تجربه کاری همواره امری چالش‌برانگیز برای متقاضیان است؛ اگر برنامه بلندمدتی برای مهاجرت به کانادا دارید حتماً سعی کنید تا قبل‌تر در این مورد یا کارشناسان خبره مشورت کنید چون سابقه کاری و اثبات آن نیازمند پیروی و قواعد خاصی است. در مورد یافتن فرصت شغلی مناسب با برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا نیز شناخت دقیق بازار کار جوامع محلی امری بسیار کلیدی است. با مراجعه مداوم به وب‌سایت‌های رسمی اعلام شده و ثبت نام سعی کنید تا از فرصت‌های شغلی جدید که برای پذیرش در برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا مناسب هستند، به سرعت خبردار شوید. عضویت در پورتال‌های تمام جوامع محلی به منظور اطلاع از شرایط همه آن‌ها بسیار مفید است.

 

در ادامه برنامه پایلوت نواحی روستایی و شمالی کانادا جوامع دیگری نیز، مطابق آنچه در یادداشت پیشین گفته شد، به این طرح پیوسته و اصول پذیرش خود را اعلام می‌کنند. پس اگر در وضع فعلی شرایط شما با این جوامع متناسب نیست می‌توانید پس از مشاوره با وکیل مهاجرتی خود، برای پذیرش در جوامع محلی که بعدها در این طرح عضو خواهند شد برنامه‌ریزی کنید. این کار با توجه به اعلام نام جوامع بعدی در شرایط فعلی، راه مناسبی برای برنامه‌ریزی است.

 

زندگی در کانادا رویای ارزشمندی است که با برنامه‌ریزی و همراهی افراد با تجربه به دست می‌آید